Honda HRG 466 SKEP

7 kroků, jak na jarní servis benzínové sekačky

Každou sezónu dostane travní sekačka pořádně zabrat. Pokud jste úplně nezvládli její zazimování, o to větší péči jí budete muset věnovat teď na jaře. Podcenit jarní servis benzínové sekačky by se vám totiž nemuselo vyplatit. Máme pro vás 7 jednoduchých kroků, které byste při jarním servisu sekačky rozhodně neměli opomenout. Tráva v teplém jarním slunci totiž roste skoro před očima.

Možná jste i vy na jaře šoupli sekačku pod střechu garáže nebo do kůlny a tím veškerá podzimní péče o stroj skončila. Jenže teď v sezóně budete travní sekačku opět potřebovat a teď je nejvyšší čas zjistit, jak zimní ustájení ustála…

Po případně před sezónní údržbu sekaček Honda vám rádi provedou v jakémkoli autorizovaném servisu Honda. Pro ty, kdo se chtějí o svou sekačku postarat sami máme pár rad.

Jarní servis benzínové sekačky v 7 jednoduchých krocích

1. krok – vyčistit sekačku

V první řadě je nutné sekačku pořádně vyčistit od zbytků trávy a prachu. Pokud je dokonale neočistíte, by postupně mohly přispívat ke korozi. Neměli byste k tomu však používat zahradní hadici nebo dokonce tlakovou myčku. Voda by mohla vniknout do vzduchového filtru, karburátoru nebo dokonce sacího kanálu motoru a motor tím poškodit. Ideální je použít špachtli, kartáč nebo smetáček. Mírným tlakem vody je přípustné umýt sběrný koš. Pokud je sběrný koš plátěný, pak dbejte na jeho následné dokonalé vysušení.

Před čištěním vnitřního prostoru žací komory uzavřete palivový kohout na motoru a odpojte kabel zapalovací svíčky. Při čištění vnitřku žací komory doporučujeme sekačku položit na pravou stranu – na výfuk, tak, aby byla karburátorem vzhůru. Nedochází tak k úniku paliva, přelití oleje do sání a vzduchového filtru a následnému obtížnému startování motoru.

2. krok – vyčistit vzduchový filtr

Ucpaný a znečištěný vzduchový filtr se podepisuje na zvýšené spotřebě paliva. Proto nezapomeňte na jeho kontrolu. Pokud je znečištěný, pak ho vyměňte.

3. krok – vyměnit olej

Nejprve je nutné vylít starý olej. Sekačku nakloňte na pravý bok a olej vylijte plnícím hrdlem do předem připravené vhodné nádoby. Po vyprázdnění celého obsahu klikové skříně, sekačku postavte opět do horizontální polohy na všechna čtyři kola.

POZOR! Použitý motorový olej likvidujte v souladu se zákonem a odpovídajícími místními pravidly a vyhláškami ochrany životního prostředí. Zakazuje se použitý olej vhazovat mezi odpadky, vylévat do kanalizace, odpadu nebo na zem. Doporučujeme proto přepravovat olej v uzavřených nádobách a odevzdávat jej do sběrny použitých olejů.

Poté do nádržky nalijte nový olej na požadovanou úroveň. Motor nepřeplňujte. Ideální je použít doporučovaný olej Honda – za prodloužení životnosti sekačky těch pár korun navíc jistě stojí.

4. krok – vypustit starý benzín

Benzín v sekačce by ideálně neměl být starší více než jeden měsíc. Stárnutím benzín mění své vlastnosti a stává se agresivním, což by mohlo poškodit některé části například v karburátoru. Proto pokud je v nádržce zbytek starého benzínu raději ho hned ze sekačky vylijte a nahraďte ho novým. Odborníci z Hondy také doporučují do benzínu přidávat stabilizátory. Stabilizátory pozitivně ovlivňují trvanlivost benzínu a pečují o celý palivový systém. Tím je zaručeno bezvadné startování, plynulý chod motoru a stabilní výkon motoru.

5. krok – zkontrolovat svíčky

Před začátkem sezóny zkontrolujte svíčky. Odpojte kabel zapalovací svíčky (tzv. fajfku) a svíčku vyšroubujte pomocí klíče na svíčky. Zkontrolujte její případně znečištění a poškození. Očistit svíčku stačí drátěným kartáčkem, Pokud je svíčka znečištěná hodně nebo dokonce poškozená, pak ji vyhoďte a vyměňte za novou.

6. krok – bez ostré čepele to sekat nebude

Sekačku otočíme do servisní polohy – to je na pravý bok a pomocí klíče uvolníme žací nůž (nože). Očistíme je, aby bylo možné je nabrousit a vyvážit. Pro ty, kdo nemají s broušením žacího nože žádné zkušenosti nezbývá nic jiného než poradit, aby ho odnesli nabrousit do autorizovaného servisu Honda.

Zdeformované nože, nebo nože jinak poškozené se nesnažíme narovnat. Lepší vždy bude je vyměnit za nové.

7. krok – kontrola kol, pojezdu a pohyblivých částí sekačky

Aby si sekačka dobře poradila s členitým terénem zahrady je nutné zkontrolovat kolečka a pojezd. Kolečka zkontrolujte a prohlédněte ozubené pastorky. Pokud do sebe dobře zapadají není nutné je měnit. Pouze je promažte vhodným mazivem.

Prohlédněte také řemen pojezdu. Pokud je roztřepený, zpuchřelý nebo výrazně opotřebený, pak bude potřeba ho vyměnit. Pokud je v pořádku bude postačovat zkontrolovat jeho napnutí.

V případě, že si na kontrolu sekačky sami netroufnete nebo odhalíte větší závadu, pak se raději se servisem obraťte na odborníky. autorizovaných servisech Honda vám sekačku opraví a přichystají na její bezvadný chod po celou sezónu.




There are no comments

Add yours

Kontrola *

Webové stránky používají soubory cookie k poskytování služeb. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.
TOPlist